Algemene voorwaarden.
Hieronder de algemene voorwaarden van Midden-Drenthe Organisaties. Als u een markt boekt, geeft u aan akkoord te zijn met de inhoud van deze algemene voorwaarden.
Organisator
Midden-Drenthe Organisaties houdt zich bezig met het organiseren van diverse evenementen. (eigen beheer als in opdracht van ondernemers verenigingen, bedrijven en (sport)verenigingen.)
Deelnemer/huurder/standplaatshouder
Is ieder die zich als zodanig heeft aangemeld en hiervoor een schriftelijk akkoord voor een (stand)plaats heeft gekregen.
Opbouw -en afbouw tijden
Bij vrijwel alle evenementen heeft u maximaal 2 uur voor en na het evenement de tijd om op -en af te bouwen. Hierbij wordt als richtlijn de openingstijden aangehouden.
U dient minimaal een uur voor aanvang de markt aanwezig te zijn om uw kraam of grondplaats in te nemen.
Bij wijzigingen wordt u hierover apart bericht.
Standplaatsen
Elke deelnemer krijgt een plaats toegewezen door de organisatie. Overleg is mogelijk, de organisatie is beslissend.
Kosten en betaling
De kosten worden vermeldt op de website (www.marktenenbraderieen.nl) of telefonisch. Prijzen zijn vooraf bij u bekend. Betaling van de kraam of grondplaats geschiedt uitsluitend contant bij aanvang van het evenement of indien anders vermeldt. Indien de betaling niet contant zal geschieden op de markt, zal het stageld met verhoging van administratieve kosten aan u worden gefactureerd.
Bij betaling per factuur is het betalingstermijn 8 dagen. Indien een betaling uitblijft zal deze verhoogd worden met administratieve kosten en/of wettelijke aanmaningskosten.
Aansprakelijkheid en verzekeringen
De organisatie kan niet verantwoordelijk en/of aansprakelijk worden gesteld voor vermissing en/of schade in welke vorm dan ook. Deelnemers zijn verplicht zelf
zorg te dragen voor verzekering van hun eigendommen en hun aansprakelijkheid jegens derden. Schade toegebracht aan in huur gekregen kramen komen voor
rekening van de huurder.
Omschrijving aanbod koopwaar en handel
Bij aanmelding, via de website of telefonisch, dient u duidelijk te vermelden wat uw branche en koopwaar is. Indien bij betreding van de markt blijkt dat dit afwijkt van uw gemelde branche en koopwaar, kan dit leiden tot gehele of gedeeltelijke ontruiming van de standplaats. Restitutie van de standplaatskosten is in dit geval niet mogelijk.
Annuleringen
Indien u een markt wilt annuleren zijn er duidelijke 'spelregels'.
- Een annulering dient minimaal 48 uur van te voren via e-mail te worden gemeld: Uw annulering is kosteloos en kan dan verwerkt worden in de deelnemerslijst.
U ontvangt hiervan een bevestiging. Zonder bevestiging/bericht is uw annulering niet verwerkt!!
- Binnen 48 uur voor markt afmelden: 100% van het stageld wordt in rekening gebracht.
- Bij het niet verschijnen op een evenement zullen de totale kosten van het stageld met verhoging van administratieve kosten op u verhaald worden.
- Een reden om buiten het annuleringstermijn te annuleren of niet te verschijnen, vernemen wij graag, echter zijn de kosten reeds gemaakt en dient deze voldaan te worden.
(uitleg 48 uur: indien de aanvang van een markt start op zondag 11.00 uur dient uw annulering uiterlijk vrijdag 11.00 uur bij ons bekend te zijn!!)
Met betrekking tot weersvoorspellingen | warm weer (+ 30 graden celcius) of regen | dient een annulering eveneens 48 uur voor aanvang bij ons bekend te zijn. Dit tijdspad is voor ons noodzakelijk om vervangende standhouders aan te schrijven. Tevens kan door het verlaat annuleren het aantal standhouders van een markt dusdanig beperkt worden, dat een markt hierdoor zijn positie verliest en hierdoor in totaliteit geannuleerd dient te worden. Mede hierdoor worden annuleringen binnen 48 uur voor aanvang van de markt in rekening gebracht!
Indien een standhouder meerdere annuleringen heeft aangedragen zullen de nog aankomende markten middels vooruitbetaling voldaan dienen te worden. Anderzijds vervalt de reservering voor de markten.
Een annulering voor een kerstmarkt dient minimaal 7 dagen voor aanvang van een markt te worden gemeld. Hierna worden de volledige kosten voor het stageld in rekening gebracht.
Overige bepalingen
Organisator
Midden-Drenthe Organisaties houdt zich bezig met het organiseren van diverse evenementen. (eigen beheer als in opdracht van ondernemers verenigingen, bedrijven en (sport)verenigingen.)
Deelnemer/huurder/standplaatshouder
Is ieder die zich als zodanig heeft aangemeld en hiervoor een schriftelijk akkoord voor een (stand)plaats heeft gekregen.
Opbouw -en afbouw tijden
Bij vrijwel alle evenementen heeft u maximaal 2 uur voor en na het evenement de tijd om op -en af te bouwen. Hierbij wordt als richtlijn de openingstijden aangehouden.
U dient minimaal een uur voor aanvang de markt aanwezig te zijn om uw kraam of grondplaats in te nemen.
Bij wijzigingen wordt u hierover apart bericht.
Standplaatsen
Elke deelnemer krijgt een plaats toegewezen door de organisatie. Overleg is mogelijk, de organisatie is beslissend.
Kosten en betaling
De kosten worden vermeldt op de website (www.marktenenbraderieen.nl) of telefonisch. Prijzen zijn vooraf bij u bekend. Betaling van de kraam of grondplaats geschiedt uitsluitend contant bij aanvang van het evenement of indien anders vermeldt. Indien de betaling niet contant zal geschieden op de markt, zal het stageld met verhoging van administratieve kosten aan u worden gefactureerd.
Bij betaling per factuur is het betalingstermijn 8 dagen. Indien een betaling uitblijft zal deze verhoogd worden met administratieve kosten en/of wettelijke aanmaningskosten.
Aansprakelijkheid en verzekeringen
De organisatie kan niet verantwoordelijk en/of aansprakelijk worden gesteld voor vermissing en/of schade in welke vorm dan ook. Deelnemers zijn verplicht zelf
zorg te dragen voor verzekering van hun eigendommen en hun aansprakelijkheid jegens derden. Schade toegebracht aan in huur gekregen kramen komen voor
rekening van de huurder.
Omschrijving aanbod koopwaar en handel
Bij aanmelding, via de website of telefonisch, dient u duidelijk te vermelden wat uw branche en koopwaar is. Indien bij betreding van de markt blijkt dat dit afwijkt van uw gemelde branche en koopwaar, kan dit leiden tot gehele of gedeeltelijke ontruiming van de standplaats. Restitutie van de standplaatskosten is in dit geval niet mogelijk.
Annuleringen
Indien u een markt wilt annuleren zijn er duidelijke 'spelregels'.
- Een annulering dient minimaal 48 uur van te voren via e-mail te worden gemeld: Uw annulering is kosteloos en kan dan verwerkt worden in de deelnemerslijst.
U ontvangt hiervan een bevestiging. Zonder bevestiging/bericht is uw annulering niet verwerkt!!
- Binnen 48 uur voor markt afmelden: 100% van het stageld wordt in rekening gebracht.
- Bij het niet verschijnen op een evenement zullen de totale kosten van het stageld met verhoging van administratieve kosten op u verhaald worden.
- Een reden om buiten het annuleringstermijn te annuleren of niet te verschijnen, vernemen wij graag, echter zijn de kosten reeds gemaakt en dient deze voldaan te worden.
(uitleg 48 uur: indien de aanvang van een markt start op zondag 11.00 uur dient uw annulering uiterlijk vrijdag 11.00 uur bij ons bekend te zijn!!)
Met betrekking tot weersvoorspellingen | warm weer (+ 30 graden celcius) of regen | dient een annulering eveneens 48 uur voor aanvang bij ons bekend te zijn. Dit tijdspad is voor ons noodzakelijk om vervangende standhouders aan te schrijven. Tevens kan door het verlaat annuleren het aantal standhouders van een markt dusdanig beperkt worden, dat een markt hierdoor zijn positie verliest en hierdoor in totaliteit geannuleerd dient te worden. Mede hierdoor worden annuleringen binnen 48 uur voor aanvang van de markt in rekening gebracht!
Indien een standhouder meerdere annuleringen heeft aangedragen zullen de nog aankomende markten middels vooruitbetaling voldaan dienen te worden. Anderzijds vervalt de reservering voor de markten.
Een annulering voor een kerstmarkt dient minimaal 7 dagen voor aanvang van een markt te worden gemeld. Hierna worden de volledige kosten voor het stageld in rekening gebracht.
Overige bepalingen
- U geeft gehoor aan de aanwijzingen van de organisator en medewerkers, brandweer en politie en EHBO en Ambulancedienst en andere hulp diensten.
- Als u zich niet schikt naar de aanwijzingen word u de toezegging op de markt of evenement ontzegd en bent u in overtreding als u door gaat met verkoop of verdere uitvoering van uw activiteiten. Restitutie van betaalde marktgelden is in dit geval niet mogelijk.
- Deelnemers dienen na afloop al hun afval te verzamelen, op te ruimen en af te voeren.
- Het aanbieden van etenswaren dient overeenkomstig met de door de overheid gestelde eisen te geschieden. Tevens dient u te voldoen aan de brandveiligheid.
- De organisatie heeft ten allen tijde het recht, deelnemers die zich niet aan de voorschriften houden, te (doen) verwijderen en op toekomstige evenementen te weigeren. In dit geval bestaat geen restitutie van betaalde gelden.
- Als u muziek of beeld laat zien tijdens uw presentatie, verkoop zorgt u zelf voor de juiste contracten bij de Buma Stemra. De organisatie is niet aansprakelijk en kan niet aansprakelijk gesteld worden voor evt. Buma Stemra, Sena of andere instanties waardoor de auteurswet wordt overtreden. Het volume van het geluid dient zo te zijn dat dit geen hinder en last brengt bij bezoekers en overige standhouders.
- Indien u een stroomvoorziening nodig heeft dient dit vooraf bekend te zijn bij de organisatie. Er zal op (acceptabele) afstand een stroompunt aanwezig zijn, of er wordt gebruikt gemaakt van een stroomaggregaat. U dient zelf te voorzien in gekeurde stroomkabel (NEN3140). Indien, door welke omstandigheden dan ook, deze stroomvoorziening uitvalt of niet voldoet aan het wattage welke u nodig heeft, is de organisatie hiervoor niet aansprakelijk. Er zal getracht worden dit zo snel mogelijk te verhelpen. Mogelijke kosten voor het gebruik van stroom zijn vooraf bij de huurder van een stand- en/of grondplaats bekend en worden in rekening gebracht.
- De huurder van een stand- en/of grondplaats kan nimmer aanspraak maken op schadevergoeding ten laste van de organisatie, wegens beschadigingen en/of anderszins van de door hem aangevoerde producten ten gevolge van welke omstandigheden dan ook.
- Schade, toegebracht door wind, regen, opwaaiende marktkramen, enz. komen voor risico van de deelnemer van deze jaarmarkt/braderie/rommelmarkt/evenement. Beschadiging aan winkelpanden, ruitbreuk enz., veroorzaakt door de door de standhouder gehuurde kraam zijn voor rekening van de standhouder. Bij ingebruikname van de kraam dient uzelf ervoor zorg te dragen dat de kraam intact blijft. Het bovenzeil dient uzelf vast te zetten indien dit niet door de kramenbouwer is gedaan.
- Standplaatshouder zal aan andere standplaatshouders en bezoekers op het evenement op geen enkele wijze hinder of overlast veroorzaken en er voor zorgen dat met zijn goedvinden aanwezige derden dit evenmin doen. Tevens is hij/zij verantwoordelijk voor de veiligheid van de bezoekers.
- Attracties dienen de jaarlijkse keuring te hebben ondergaan. De aansprakelijkheid hiervoor ligt geheel bij de standhouder
- Als de organisatie overgaat tot het aflassen van de markt of evenement door b.v. zeer slechte weersvoorspellingen en/of andere bijzondere situatie, wordt u zo snel mogelijk op de hoogte gebracht op de website van Midden-Drenthe Organisaties www.marktenenbraderieen.nl, of mondeling tijdens het evenement zelf. Bij dit laatste geval is restitutie van de door de huurder gemaakte kosten niet verhaalbaar op de organisatie.
- De organisatie is niet aansprakelijk voor brand, breuk, diefstal of schade, cq. omzetverlies in welke vorm dan ook.
- In alle gevallen waarin deze voorwaarden niet voorzien, is de uitspraak van de organisatie bindend.